Google AdWords

AdWords logo
Google AdWords je již dlouho jedničkou na světovém trhu.

Google AdWords je jedna ze služeb společnosti Google, o které ještě mnoho lidí neví, že existuje. Google AdWords však může výrazně zvýšit Vaše příjmy, pokud jste podnikatelé v jakémkoliv oboru. Google AdWords je vlastně reklama, kterou si sami vytvoříte, a zobrazuje se určitým skupinám lidí, kteří právě hledají to, co jim nabízíte. Systém platby je tzv. PPC AdWords (pay per click = platba za proklik). To tedy znamená, že Vy platíte pouze za to, když potencionální zákazníci kliknou na Vaši reklamu. V praxi to vypadá asi tak, že Vaši reklamu uvidí například 100 lidí, ale klikne na ní pouze 20. Vy zaplatíte pouze za těch 20 lidí, u kterých se předpokládá, že budou mít zájem o Vaše produkty či služby. PPC AdWords od společnosti Google je tedy mnohem účinnější a spolehlivější. Mnoha firmám se díky tomu zvýšily zisky o desítky procent. U služby PPC AdWords si můžete vybrat způsob platby buď předem a nebo zpětně. Pokud si zvolíte platbu předem, tak si nabijete kredit (podobně jako u mobilu) a jakmile je kredit přečerpán, tak se Vám zobrazování Vaší reklamy automaticky zastaví. Druhá možnost je zpětná platba, kdy po určitém časovém intervalu zaplatíte za Vaší reklamní kampaň.

Reklamní sítě

Reklama AdWords se zobrazuje buďto v takzvané obsahové síti, což jsou různé služby jako například Email, Google News nebo v síti Google AdSense, která zobrazuje reklamní prvky na stránkách koncových uživatelů, kteří provozují vlastní webové stránky a kde si umisťují právě reklamní prvky ze služby AdSense. V poslední řadě se reklama zobrazuje také v takzvané vyhledávací síti, což jsou vlastně výsledky hledání ve vyhledávači Google, tato reklama se zobrazí ještě před samotnými výsledky hledání a je tak větší pravděpodobnost, že na ji uvidí potencionální zákazníci. Na kolik Vás vlastně AdWords reklama přijde? To záleží pouze na Vás. Můžete si zadat maximální částku, kterou jste ochotni za den investovat, a také si můžete určit cenu za jeden proklik. Kupříkladu máte svůj obchod s oblečením.

Cena prokliku

Je v celku logické, že nebudete jediní, kdo bude mít tuto AdWords reklamu koupenou. Proto, aby se právě Vaše reklama zobrazila jako jedna z předních, musíte dát větší cenu za proklik. Google AdWords reklama Vás tedy může stát třeba i jen pár korun, ale taky i několik tisíc. Vše však máte pod kontrolou na Vašem účtu, který si během několika minut pohodlně založíte. Nikdy tedy neutratíte víc, než jste ochotni připustit, jelikož lze také nastavit hranice čerpání kreditu podle dnů, týdnů, nebo měsíců.

Google AdWords KeyWord Tool

Jak přesně vlastně Google AdWords reklama vypadá? Většinou se skládá z 1–3 krátkých vět. Tyto věty se snažíte napsat tak, aby co nejpřesněji charakterizovaly to, co nabízíte. Poté v systému zadáte odkaz na Vaší internetovou stránku, popřípadě i nějaký kontakt (telefonní číslo, nebo mail). Volíte si také oblast, ve kterých se tato reklama zobrazí. Když například nabízíte nějakou formu službu jako jsou například masáže, tak si zobrazování reklamy nadefinujete jen pro lidi z Vašeho města, okresu, státu a podobně. Následně si zvolíte klíčová slova, jako například mikina, levné trička, značková trička a podobně, zkrátka něco, co nabízíte a lidé to často používají při vyhledáváni. Pokud poté někdo napíše do vyhledávače Google některé z Vašich zadaných klíčových slov, tak se Vaše reklama zobrazí převážně v pravém rohu, díky tomu tak můžete získat zákazníka. Pokud si nebudete jistí s tím, jaká klíčová slova zvolit, tak existuje stránka Google AdWords keyword tool, kde zadáte slovo či sousloví a během několika vteřin Vám spočítá, kolik lidí použilo při vyhledáváni právě tato slova za poslední měsíc.

Na závěr

U AdWords keyword tool také zjišťujete, v jakých státech byla tato klíčové slova vyhledávaná. Díky účinnému nástroji AdWords keyword tool velice efektivně zvýšíte šanci na získání potencionálních zákazníků. Máte-li o tuto smysluplnou službu zájem, pak navštivte tyto internetové stránky adwords.google.cz kde je vše přehledně popsané a vysvětlené. Výhodou této služby je, že nezáleží na tom, jaký rozpočet máte, můžete být jak velká firma, tak i malý soukromý podnik.

Hodnocení:
4.04 50